Új trükkje van a Facebooknak

Tudtad, hogy az utóbbi időben egyre kevesebb rajongó látja az oldalak bejegyzéseit?

A Facebook-on működő EdgeRank algoritmus ugyanis minden egyes bejegyzést az aktív rajongók kb. 10%-ához juttatja el.

Facebook EdgeRank

Érezted már, hogy Te is egyre kevesebb lájkot, megosztást, vagy hozzászólást kapsz Facebook oldaladon?

A probléma nem csupán az emberek Facebook aktivitásának csökkenésében rejlik, hanem többek között az oldalt működtető EdgeRank algoritmusban is.

Az algoritmus a magánszemélyek és a rajongói oldalak esetében ugyanazon elvek szerint működik – annyi különbséggel, hogy a rajongói odalaknál a megjelenésszámot még erősebben lekorlátozza a Facebook. Nézzük meg, mi ez az elv! Biztos megfigyelted már, hogy annak ellenére, hogy akár több 100 ismerősöd van a Facebook-on, nem mindannyiuktól, sőt egyre kevesebb ismerőstől látsz bejegyzést a hírfolyamban. Ez amiatt van, hogy az oldal szabályozza és értékeli a kapcsolatokat három tényező szerint. Nézzük meg ezt a három tényezőt egy példán keresztül, amikor Te osztasz meg egy bejegyzést a Facebook-on:

Közted és a bejegyzést közvetlenül látó ismerős közti “vonzódás” az első paraméter, azaz az, hogy az adott ismerősöd milyen gyakran nézi Facebook oldaladat, vagy szoktatok-e üzenetet váltani

Ez a vonzódás milyen típusú interakcióban nyilvánul meg. Az algoritmusban ugyanis például a hozzászólás magasabb szintű értéket képvisel, mint a “lájkolás”

A harmadik tényező pedig egy az eltelt idővel fordítottan arányosan csökkenő szám, ami az adott bejegyzés frissességét tükrözi, hiszen napokkal korábbi hír csak akkor érdekelheti a másik embert, ha nagyon gyakori interakciókban nyilvánul meg a kapcsolatotok.

Tehát minél kisebb és kevesebb visszajelzést kapsz egy-egy ismerősödtől, annál kevésbé fogja egyáltalán látni következő bejegyzésedet. S ha egy bizonyos időn belül nem szól hozzá a bejegyzéseidhez, nem osztja meg, nem „lájkolja” azokat, akkor bizony egy idő után nem is értesül bejegyzéseidről. De vigyázat, ez fordítva is igaz! Tehát ha Te minél kevesebbszer szólsz hozzá egy-egy ismerőshöz, annál kevésbé fogod az ő megosztásait látni.

Mi akkor a megoldás?

Mi a megoldas

A helyzet elől egyetlen egy “menekülő útvonal” van, ha egy olyan ismerősöd bejegyzéséhez – akit egyébként már nem látsz – egy olyan másik ismerősöd hozzászól, akinek posztjait még látod a Facebook-on, akkor a hozzászólás miatt a Facebook üzenőfalára kikerül a bejegyzés. Amennyiben Te most lájkolod vagy hozzászólsz, vagy megosztod, vagy egyszerűen csak rákattintasz erre a bejegyzésre, akkor újra az adott ismerőssel kapcsolatba kerülhetsz a Facebook-on és újra kapsz tőle közvetlenül is információkat.

Mi a helyzet a rajongói oldalakkal?

Ehhez a technikához hasonló a rajongói oldalak megjelenítése is, azonban ott számolni kell a szigorított EdgeRank algoritmussal, azaz azzal, hogy a Facebook, minden egyes rajongói oldalon létrehozott bejegyzést az aktív rajongók körülbelül 10%-ához juttatja el. S hogy mennyi az aktív rajongód jelenleg? Ezt körülbelül – de nem pontosan! – az oldal tetején a tetszik melletti szám, a beszélnek róla mutatója mutatja meg. Sokkoló ez a szám? Igen, főleg ha nem most építed az oldalad!

Változást jelent még, hogy a szöveges posztok elérése csökken, ugyanakkor a képes és videós posztok elérése viszont nőni fog. Azaz egy kicsit kiegyenlítődik.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>